Matek viccek

Matek

A felső tagozatban matekórán ismétlik az egyszerű összeadást-kivonást. A tanár kérdezi az egyik fiútól:
- Ha van 20000 forintod, és 6000-et adsz Marikának, 6000-et Zsuzsinak, és 6000-et Zsófinak, akkor mi marad neked?
Kiderült, hogy nem az "egy jó kis o***a" a helyes válasz.

488 pont

Matematika

Matematikaórán:
- Ha egy almát nyolcadokra vágok, majd megfelezem, mit kapok?
- Tizenhatodokat.
- És ha újra megfelezem?
- Harminckettedeket.
- Nagyszerű! És ha azt is megfelezem?
- Almapürét.

444 pont

Bizonyítvány

Móriczka hazaviszi a bizonyítványát, és elsőként az anyjának adja oda.
Észreveszi az apja és azonnal kikapja a kezéből:
- Hoppá!! Először én nézem meg!!! Ne aggódj, csak azt nézem meg, hányast kaptam matekból!

256 pont

Iskolai aranyköpések

Irodalom:
- Lucifer a legnegatívabb személyiség, mert a tudást képviseli.
- Berzsenyi költészete versekből áll.
- Ha a Himnusz és a szózat elhangzik, minden hazafi szívében kigyullad egy kis piros lámpa.

Nyelvtan:
Tanár: - Mondjon példákat a szenvedő igékre!
1. diák: - Sanyi elesett az utcán.
2. diák: - A csapat elszenvedte az első vereségét.
3. diák: - Fájdalmában kiszenvedett.

Tanár: - Képezzen mondatot a hajol igével!
Diák: - Ha jól látom, kisütött a nap.

Tanár: - Durva nyelvével leráspolyozza a csontról a húst. Melyik állat ez?
Diák: - A csiga.

Történelem:
- A király látványos menekülést rendezett.
- Beatrix úgy meglökte Mátyást, hogy csak úgy áramlott a kultúra.
- Költő, politikus, hadvezér és mindenes volt egyszerre.

Matematika:
- A pont átmegy a körön.
- Itt különböző leszámolási eljárásokat ismertünk meg.
- Az egyenletet balról jobbra, vagy jobbról balra rendezem mindaddig, amíg ki nem jön a nulla.

Fizika:
- Nem csak innen a Földről látszani mozognak.
- És akkor a 3. hüvelykujjam merre mutat?
- Én értem ám a fizikát, mert jártam fizikoterápiára.

Kémia:
Tanár: - Milyen oldószerekben oldódnak az olefinek?
Diák: - Szerves oldószerben.
Tanár: - De milyen szerves oldószerben?
Diák: - Folyékony szerves oldószerben.

- Az anyag léte nem azonos az én anyagi lehetőségeimmel.
- Az izzadságban is megtalálható vajsavból etil-alkohollal őszibarack aroma lesz.

Biológia:
- Akár növény, akár ragadozó.
- Az emlősöknek 4 pár lába van.
- A hidrák araszolva mozognak. Fölteszi a karjait és földobja a talpát.

Földrajz:
- A lehulló levegő a saját súlyánál fogva nem bírja el magát.
- A síkságokat laposságuk mértéke szerint csoportosíthatjuk.

465 pont

Miért zakatol a vonat?

Ahhoz, hogy erre a kérdésre válaszolni tudjunk, meg kell vizsgálnunk a vonatot. Miből is áll a vonat? Van egy mozdony, és van sok - vagy csak egy - kocsi. Namármost a mozdony ugyanúgy zakatol, mint a vagonok, így elég csak a vagonokat vizsgálnunk, a mozdonyt el is hagyhatjuk. Ha megnézzük a kocsikat, akkor ugye mindegyik egyforma zakatolás szempontjából, így elég egy kocsit megnézni, a többit elhagyhatjuk.
De miből áll egy vagon? Van egy felső (utas, vagy rakodó) rész, és van az alsó rész, azaz az alváz. A felső rész ugye nem zakatol, tehát ezt el is feledhetjük, elegendő az alsó részt vizsgálni. Az alsó rész felépítését tekintve áll egy alvázból, és a kerekekből. Innen az alváz ugye megint nem zakatol, tehát azzal sem kell foglalkoznunk, elég megnézni a kerekeket. Kerékből is van azonban egy vagon alatt általában 4 pár, amelyek mindegyike egyformán viselkedik zakatolás szempontjából, tehát elegendő egy párt is megnéznünk, a többivel nem foglalkozunk.
Egy pár kerék felépítését nézzük meg! Áll magából a két kerékből, és van a tengely. A tengely viszont nem zakatol, tehát elhagyható. Marad két darab kerék, ami viszont megint teljesen egyforma, így az egyiket elhagyhatjuk. A továbbiakhoz kell egy kis matematika, hiszen nézzük meg a kereket! Az kör alakú! A kör területét úgy számítjuk ki, hogy r^2*Pí (r a négyzeten szorozva Pí-vel). A képletből a Pí=3,14, ami nem zakatol, tehát nem foglalkozunk vele tovább. Az r az a sugár, ami mivel állandó, így megintcsak nem zakatol.
Mi maradt meg? Hát a NÉGYZET! És ahogy ez a négyzet billen egyik oldaláról a másikra, na ATTÓL szól a vonat kereke!

824 pont

Egy hallgató gondolatai Zh írás közben

A rohadt életbe, erre igazán nem számítottam! Egész más tárgyra gondoltam, amikor mondták, hogy ZH lesz ebből az anyagrészből. Ezért kértem el a Maffia füzetét?
Még jó, hogy bele sem néztem. Legalább menne el mögülem ez a pribék! Mit áll itt?
Pont engem kellett kipécéznie? És ezeket a kérdéseket utálom a legjobban!
Egy idegen szó. Mert ha magyarul lenne, tán még meg is érteném. De így? Azt hittem, műszaki főiskolán vagyok, nem pedig nyelvtanfolyamon. Legalább tudnék én is egy két idegen szót! Akkor visszavághatnék. Akkor aztán javíthatnák a dolgozatomat.
Na végre! Eloldalgott ez a smasszer. Pssz! Pssz! Mutasd! ... Nekem nem kell több két mondatnál. Két mondatból akár tízet is csinálok. Megváltoztatom a szórendet, rokonértelmű szavakat vezetek be. Tíz mondat jó nagy betűkkel egy oldal is lehet.
Az már szemre is szép. Abból már csak összejön egy bélás. Kösz, megvan.
Most átmegyünk nyelvészbe.
A fenébe! Hisz ez majdnem ugyanaz, mint amit az előző félévben kaptam vizsgán, de melyik tárgyból is?
Emlékszem, két kérdést adtak, egyiket sem tudtam. De szerencsére sikerült alkalmaznom az egyik zseniális módszeremet, mely már többször is bevált. A hapsi mind a nyolcunknak fejből adta a kérdést, ráadásul egyszerre. Aztán gondolkodhattunk rajta, majd aki készen lett, kiment elmondani. Tizenhat kérdés. Utolsónak mentem, akkor már úgysem emlékezett, mit adott nekem. Már én sem emlékeztem, milyen kérdést kaptam, nem hogy a vizsgáztató.
Amit tudtam, azt leírtam egy lapra és hozzákreáltam két kérdést. Csakhogy az egyiket pont az előttem lévő kezdte mondani. Az utolsó előtti vizsgázó. Ez feltűnő lett volna.
Két egyforma feladatot nem adnak. Gyorsan elővettem egy új papírt, s átmásoltam a még fel nem használt kérdést és választ.
Hiába gondolkodtam, nem bírtam még egy kérdést feltenni magamnak. Maximum azt, hogy mi a fenét keresek én itt? Hát a nyarat. De ezzel nem arattam volna nagy sikert.
Én következtem. Az első tétel ragyogóan ment. Csak úgy dobálóztam a rokonértelmű szavakkal. A másodikat elfelejtettem. Illetve nem értettem pontosan. Sebaj! Kaptam egy másikat. Amit most itt feltudnék használni, ha akkor odafigyeltem volna a válaszra. Mert azt nem én mondtam, hanem aki kérdezte. Így volt fair. A saját kérdésemre én válaszoltam, a vizsgáztató kérdésére a vizsgáztató.
Kaptam egy kettest. Ez már se nem osztott, se nem szorzott. Ösztöndíjat akkor sem kaptam volna, ha egyszerre három ötöst ír be. Egyet a megjelenésért, mert azt is kéne ám értékelni. Kettőt meg azért, mert elhoztam az indexet.
Nézd a hülye strébert! Lebukott, kivágják! Úgy kell neki! Ennek a csillagos hatos sem elég! Emlékszem, egyszer matekból hármast akartak adni neki. De ő nem fogadta el. Inkább kérte, hogy írják be az egyest majd jön legközelebb. Legközelebb kérés nélkül kirúgták. Harmadszor ment le kettesre. Tudom, ott voltam mindegyik alkalommal.
Most is már három lapot teleírt, én a negyedével is meg lennék elégedve, s most kezd el puskázni.
Egész tisztességesen teleírtam az oldalt.

611 pont

Verselemzés

A vers:

Ég a gyertya, ég!
El ne aludjék!
Aki lángot látni akar,
Mind leguggoljék!

Elemzés:

A gyertya égése egyértelműen a szerző bizakodását fejezi ki a 48-as szabadságharccal kapcsolatban, és ismétléssel fokozza a forradalom dicsőségét, valamint folytatásra buzdít a 2. sorban: "El ne aludjék!"
A 3. és 4. sorban a szerző mintegy szintre helyezéssel kritizálja a hatalmon levő rendszert, s kifejezi azt, hogy csak akkor lehet harcolni ellene, ha leguggolunk, vagyis a hatalom szintjére ereszkedünk. Valamint a 4. sorban levő vesszővel kiemel, érzelmi nyomatékot ad a dicsőséges felszólításnak.
(Móricz üdvözli az újszerű szabadságharc-ábrázolást, bár ő 1848-ban még nem élt, de később üdvözli, majd az oviban többször elszavaltatják vele, mint Petőfivel akkor a Nemzeti dalt!)

614 pont

Matematika

Egy középiskolai diák kifakad matematika órán:
- Szeretem az algebrát, szeretem a trigonometriát, szeretem a statisztikát, de a geometria az, ahol meghúzom a vonalat!

286 pont
1 2 3 4 5 6...